sobota 27. októbra 2012

Bao Zhong

Posledný zo serie troch oolongov, ktoré som si minulý týždeň zakúpil ako vzorky. Je to Bao Zhong Taiwanský oolong z provincie Taipei.


Zaujímavé na tomto čaji bolo to, že je veľmi málo pečený a tak sa pohybuje na okraji medzi kategóriami oolongov a zelených čajov. Podobne by som ho aj ja zaradil. Vôňou mi pripomínal tulipánovo-orchideoví Tie Guan Yin s arómou, ktorá sa podobala ostrosťou typickou pre japonské čaje ako je napr. sencha.


Z počiatku som skúsil rovnako ako pre Tie Guan Yin dať prvý nálev 45 sekundový a zaliatý vodou s teplotou niečo okolo 85-90°C. Čo bolo asi málo, vôňa bola menej intenzívna ako pri železnej bohyni milosrdenstva tak ako aj farba nálevu.


Pre druhý som volil rovnaký čas, ale výsledok dopadol o niečo lepšie. Zvyšné som už volil dlhšie viac než 1 minútu. Slabé kvetinové tony z prvých nálevov sa zintenzívneli, ktoré takmer dosiahli Tie Guan Yin


Listy sú nečakane veľké, jemné, zdravo zelené a jemne žilnaté. Na hornom obrázku je vidieť iba jeden z menších lístočkov, žiaľ sa mi nepodarila spraviť slušná fotka tých veľkých, ktoré boli asi 6 cm dlhé a 2 cm do šírky.


Osobne tento čaj hodnotím dobre, super pomer cena vs. kvalita. Tento čas sa dá kúpiť okolo 4€ v už spomínanej čajovne Avra Kedhabra alebo tak ako väčšinu čajov v čajovom dome.

Po sérií oolongov sa dúfam čo skoro dostanem na Sheng Pu Erhy.

3 komentáre:

  1. Pockaj az sa dopracujes k MengSongu,to si len zgustnes, podla mna najlepsi zo vsetkych 4 ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som ochutnal všetky 4, len postupne o nich vydávam články. Nechcem úplne predbiehať, ale u mňa to bol You Le :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. You Le je tiez dobry, hlavne dochut, ta je super, ale stale bol pre mna taky, horky alebo trpky by som povedal. Mozno je to tym ze sme si zvolili taku vyraznejsiu pripravu, na 100ml 7 gramov je fakt asi moc. V kazdom pripade bude opravna skuska s odlisnou gramazou, uvidime ako si povedie potom :)

    OdpovedaťOdstrániť