sobota 20. októbra 2012

Phoenix Dan Cong Mi Lan Single Farm A+

Tento týždeň som vošiel do čajovne Avra Kehdabra, aby som si nakúpil nejaké vzorky oolongov a tak rozšíril svoje znalosti a chute v tejto oblasti. Nakoniec som odišiel s troma. Tie Guan Yin, Phoenix Dan Cong Mi Lan Single Farm A+ a Bao Zhong. Prvým, ktorý som ochutnal je Phoenix Dan Cong Mi Lan Single Farm A+.  O ostatných dúfam čoskoro pribudne nový článok.


Phoenix Dan Cong v preklade znie "Jednotlivé stromy Fénixu" a Mi Lan je jeden z týchto stromov. Mi Lan doslova znamená "Medová orchidea". Tieto stromy rastú v provincií Guangdong. Názov Mi Lan je pre starý strom, ktorého pre jeho listy a čaj rozhodli "naklonovať" a z odrezkov vysadili plantáž.


Je sobota doobeda a po rušnom týždni, kedy na čaj respektíve nájsť si čas na čajový obrad je takmer nemožné, som vyšiel von na balkón a pripravil som si jednu cez týždeň zakúpenej vzorky oolongov. Ešte v čajovni ma omámila vôňa, ktorá bola intenzívne cítiť tropickým ovocím, broskyňou a medom. Vo vyhriatom gaiwane sa prenikavá vôňa zosilnila.  


Prvý nálev som volil 45 sekúnd pri teplote 85°C.  A prvý nálev pôsobil medovo nasládle čo po prehltnutí prešlo do dlhotrvajúceho ovocného tónu citrusov a broskyne. Druhý a tretí nálev som skrátil dobu luhovania na 30 sekúnd a ponechal rovnakú teplotu. Po týchto nálevoch bola citrusová chuť na ústupe a vystriedalo ju jablkovo-hruškové odtiene.    


Farba nálevov bola priehľadná až do zlatista čo mi pripomenulo farbu nedávno vypitého bieleho pu-erhu Yu Guan Bai, ktorého farba bola ale 5x tmavšia a hustejšia.  


Do úzkych a dlhých asi 5 cm ihličiek bol čaj v suchom stave zlisovaný. Po vyluhovaí, keď som sa snažil opatrne roztvoriť list, tak som asi tri roztrhol. Naozaj jemné priam až hodvábne krehké trochu slizké lístky hnedkasej farby dlhej asi 5 cm a široké 1 cm. 


Osobne hodnotím tento čaj ako voňavý a plnej ovocno medovej chuti, ktorý ma príjemne rozohrial. Táto 5g vzorka stála 99 centov a 50g balenie Vás vide na necelých 10 €, čo je pomerne vyššia cena, ale za kvalitný a chutný čaj.


Dostať ho okrem Avra Kehdabra inej kvalite aj v čajovom dome.

*Ďakujem Avra Kehdabra za upozornenie, že sa jedná presne o Phoenix Dan Cong Mi Lan Single Farm A+ a nie Phoenix Dan Cong Mi Lan Xiang*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára