streda 31. októbra 2012

Pu-erh.sk: BaDa 2012

Pred asi mesiacom som si objednal z pu-erh.sk vzorky všetkých vtedy dostupných sheng pu-erhov. Menovite to sú BaDa, ManNuo, MengSong a YouLe všetky sú tohoročné 2012 jarné zbery. Hneď ako som si ich doniesol domov tak som ich razom pootváral a poovoniavať. Voňali nádherne. Ako prvá na rad prišla BaDa.    


Najprv niečo k pôvodu tohoto sheng pu-erhu. Podľa Babelcarpu pochádza z severu regiónu Menghai z oblasti menom Bada Shan. Podľa popisu by sa malo jednať o Gu Shu pu erh teda divoko rastúce a staré čajovníky.


Vôňa bola veľmi jemná a málo výrazná. Zľahka trávnato-senná s nádychmi pripomínajúce červený melón a sušené marhule. Zároveň bez akéhokoľvek náznaku zemitosti či zaúdenosti od sušenia nad ohňom.  


Na prípravu som použil asi 4g pekne dohromady zlisovaných lístkov. Zalieval som ich priamo vodou z termosky bez akéhokoľvek ochladzovania v zlievatku, kde teplota mohla mať takých 90-95°C.

Po dvoch opláchnutiach prišiel prvý nálev, ktorý musím uznať za veľa nestál. Veľmi silná horkosť priam až trpkosť paralyzovala jazyk a žiadne iné chute a neprišli.  


V druhom až štvrtom horkosť bola ešte stále dominantná. Avšak horkosť sa začínala v ústach premieňať na jemnú maslovú chuť so silnejúcim precíteným aftertasetom, ktorý pripomínal sušené marhule.

Zaujímavý zlom nastal asi v piatom náleve, kedy zrazu horkosť ustúpila a na rad prišla krásna maslová chuť s stále viac citeľným marhuľovým aftertasetom, ktorý miestami pripomínal až trávnatosť japonských čajov.


Farba nálevu mala krásne čisto priehľadný tmavší odtieň žlto-hnedej, ktorá pripomínala farbu broskyne.

Neviem ani presne povedať koľko nálevov sa mi podarilo z tohoto sheng pu-erhu spraviť (väčšinou skončím s počítaním po piatom a potom už nevnímam počty), ale určite som presiahol 15-stku. Čo je dosť slušné. 


Listov na záver bol plný gaiwan. O čom svedčí aj kôpka na dolnom obrázku. Veľkosť listov sa pohybovala okolo tých 4-6 cm treba však spomenúť, že okrem veľkých žilnatých listoch, čaj obsahoval veľké množstvo tipsov.


Na záver musím konštatovať, že tento sheng pu-erh ma moc neoslovil. Vzhľadom, že medzi moje obľúbené sheng pu patria tie jemné, sladké a ovocné bez akýchkoľvek stôp horkosti. Čo tento nesplňoval. Treba však uznať, že je to kvalitný a dobre spracovaný čaj čo svoje miesto určite má.


Žiaľ, tento čaj už nieje v ponuke pu-erh.sk, čiže už asi nedostať nikde ako celý 250g koláč.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára