utorok 23. októbra 2012

Tie Guan Yin

Ako som spomínal v predchádzajúcom článku o Phoenix Dan Cong Mi Lan Xiang, tak druhým z oolongov je práve slávny oolong Tie Guan Yin čo v preklade znamená Železná bohyňa milosrdenstva.


Keď som si čítal obchodom napísanú charakteristiku bolo tam napísané ako už tradične "kvetinová" vôňa. Hneď som si predstavil klasické čaje voňavé lúčnymi kvetmi, ale v tom to prípade bola vôňa pre mňa netypická. Prirovnal by som ju ku kvetom tulipánu a orchideí alebo vône keď vojdem do kvetinárstva.

Podobne ako pri Phoenix Dan Cong Mi Lan Xiang, kde medové tóny udreli ako prvé a po prehliadnutí bolo cítiť ovocie. V tomto prípade to bolo naopak, najprv udreli kvetinové tóny a po prehliadnutí prišiel medovo kyselkastý  aftertaste.


Dĺžku nálevov som volil tradične ako to pri oolongoch býva najprv nechať 45 sekúnd a ďalšie nechať luhovať 30 sekúnd. Prvé štyri boli silné a intenzívne avšak po štvrtom nastal chuťoví útlm, ktorý sa dal čiastočne kompenzovať dlhším 45 sekundovým nálevom.

Nálev bol čistý priehľadný jemne do zelenkastý. Veľkou zvláštnosťou boli listy. Phoenixové jemné hodvábne sa s týmto nedali porovnať hrubé pevné a ťažko formátovateľné listy. Je na nich vidieť, že pri stáčaní sa jemne pre svoje pevné vlastnosti potrhali.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára