utorok 27. novembra 2012

1999 CNNP Green Mark Ripe Beeng Cha


Po nabitom minulom týždni  mám opäť chvíľku času na to aby som napísal pár slov na tento blog. Je to už niečo vyše jedného mesiaca čo som ho začal písať a dúfam, že mi to ešte aspoň zopár mesiacov v takomto tempe vydrží.




Otvoril som svoju Shu pu-erhovú krabičku, kde na mňa čakali 4 vzorky shu pu-erhov, ktoré sa mi tu za mesiac nahromadili. Vybral som si ten, na ktorý som sa najviac tešil. 13 ročný krásny pu-erh, ktorý je miestne ospevovaný, CNNP Green Mark z roku 1999 zakúpený ako 10g vzorka z Avra kehdabra.

Tento tmavý krásavec (dosť desivé pomenovanie) pochádza z oblasti Meng Hai a je tvorený z zmesy rôznych častí tejto oblasti.


"Ide o čaj z roku 1999 z archívu pána Prachaře. Čajík zrel podľa jeho slov 9 rokov, teda do roku 2008 vo vlhkých podmienkach v Hong Kongu a Kantone. Výsledkom tohto zrenia je jemný biely povlak na povrchu čaju. Následne čajík 4 roky schol v puerotéke pána Prachaře."
Čajový someliér - z blogu čajovne Avra Kehdabra

 

Na prípravu som použil polovicu zo vzorky teda 5g na 100ml zhong. Ešte v čajovni mi bolo povedané, že na prípravu použili 5g na >100ml konvičku a zdal sa im, že by ho kľudne mohli použiť aj viacej. Na čo som sa trochu zarazil, že to je najako veľa, ja ktorý som zvyknutý 3g shengu na 100ml som tomu neveril, ale vyskúšal som.

Po vsypaní do rozohriateho gaiwanu ma prekvapila veľmi silná a intenzívna aróma starej skrine alebo nábytku. Čo je typické pre shu pu-erhy, ale toto bolo asi najintezívnešie ako som kedy zažil. Jeden môj známi to nazýva kostolné lavice iný to nazývajú vôňou budhistického kláštora.


Prvý nálev som volil taký opatrný 1 min, že čo to dá. Na moje prekvapenie z toho vyšiel veľmi zaujímavý nálev. Krásna chuť. Uhladená jemná veľmi príjemná chuť s tónmi drevnatosti a "pivničnosti".

Druhý nálev som lúhoval rovnako dlho chuť sa zintenzívnela. Tretí až piaty som predĺžil na 3 min. Chuť ostala takmer nezmenná, žiadne zámky preluhovanisti či horkosti sa dostavili. Skrátka - úplná paráda. Na záver som ešte skúsil dva 5 min nálevy, ale čaj už začal odchádzať. Dohromady som z neho pripravil 7 nálevov.


Farba bola vždy priehľadná a ladená do tmavo červenej až čiernej. Čajová zmes bola tvorená, ako som už písal z viacerých častí oblasti Meng Hai, ale okrem listou som tam našiel aj pomerne dosť stoniek.

Každopádne, musím tento čaj zhodnotil ako úplnú bombu. Vynikajúci vyvážený ušľachtilí čaj. Ak by niekto mal o ň záujem, nájde ho možno ešte v Avra Kehdabra alebo na LongFengu. Ešte doporučujem sa nebáť s tým množstvom kľudne použiť aj 7g na 100ml.   

 

4 komentáre:

  1. Vyzera to zaujimavo! Ja som mal Xiaguan TF Loose Leaf 1998 a ten mi teda moc nesmakoval pravdu povediac.. Tento by som vyskusal :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nie je náhodou Xiaguan TF Loose Leaf 1998 sheng? Lebo tento je shu.
    Ale naozaj vyskúšaj, ak si začínal ako ja na zemitých lacných/základných a mladých shu pu-erhov tak toto je veľká zmena.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 98 Xia Guan je opravdu sheng ;)

      Odstrániť
    2. Ano je to sheng. A nechutil mi, preto som pisal ze by som vyskusal tento :)

      Odstrániť