piatok 9. novembra 2012

Lancang Green 2008

Po škole deň pred prázdninami som zašiel po vzorky do ďalšej bratislavskej čajovne - Čajovňa na Zámockej. Po asi 20 minútach som odišiel s troma vzorkami pu-erhov. Dva sheng Lancang green 2008 a red z 2009 plus jeden shu Meng Hai 2003.


Ako prvý padol na rad sheng Lancang green z 2008. Už v čajovni  mi bolo povedané, že je pomerne jemný skoro až taký zelený čaj.   

Ten koláč je pôvodne z fotky čajovne z Facebooku pokúsil som ho trochu vyretušovať, aby vyzeral ako keby som ho naozaj mal :)


Na prípravu som použil celú 5g vzorku. Listy už napohľad boli celkom tmavé čo už pri trochu odležanom koláči nie je nič neobvyklé.

Avšak keď som ich vložil do rozohriateho gaiwanu tak vôňa mi pripomenula úplne čierne čaje. Nahorklú medovovo karamelovú vôňu typickú pre čierne čaje ako sú Ceylon či darjeeling. 


Chuť sa niesla v rovnakom duchu čiernych čajov. Teda medovo karamelovo násladle s ľahkými nádychmi  lúčnych kvetov a s trávnatými tónmi. 


Farba nálevu bola sýto medová až do hneda, ktorá nestrácala na intenzite ani po 10 nálevoch.


Tento shengpu z istotou nepochádza z Gu shu čajovníkov, podľa veľkosti listu to z určitosťou budú asi plantážové. Listy sú pravdepodobne posekané na menšie kúsky čo svedčí o tom, že som nešiel väčší celý lístok  než 3 cm.  


Podľa Babelcarpu som zistil, že tento čaj by mal pochádza z Lancang, Pu'er, Yunnan, čo je vedľajší region od Menghai.  


Musím uznať, že tento čaj v mojich očiach moc nezapôsobil. Keďže ešte som veľa sheng puerhov nevypil tak nemôžem úplne s istotou konštatovať, ale tento čaj by som neradil medzi sheng pu ery. 


Ak by niekto mal záujem o tento čaj tak ho nájde v čajovni na Zámockej za celkom prijateľnú cenu 25€ za 357g koláč. 

1 komentár:

  1. s tym cervenym cajom dobry postreh! neviem ci to tak spracovali naschval, ale naozaj je to trosku viac "red leaves" sheng. s tym zelenym cajom ti to dufam nikto tak explicitne nehovoril u nas :-D ta 2009 mi viac chuti, ale oba tie caju su take ze skor pre zaciatocnikov bezne piticko

    OdpovedaťOdstrániť