pondelok 12. novembra 2012

Lancang Red 2009

Druhou Lancangovou vzorkou po Lancang Green 2008 je červený z roku 2009. Narozdiel od zeleného Lancangu, ktorý mi pripadal viac ako čierny než shengpu, bol tento úplne iný. 


Veľmi jemná a nevýrazná živicová vôňa zľahka ovocná a sladkastá. Sladkastosť bola nebola ako to u pu-erhov býva medová, ale skôr do karamelova.

Po opláchnutí, lístkov ma ohromila prenikavá štipľavá vôňa pripomínajúca už spomínanú živicu.      


Chuť v prvých nálevoch pomerne dosť horkastá, ktorá sa postupne pretvára na živicové a silné drevnaté tóny, ktoré spôsobujú trpkosť.

Farba nálevu bola sýtej farby do broskyňovej. Zato listy podobne ako pri Lancang Green boli drobné a dosť poničené - dotrhané.

 Dohromady som z tejto 5g vzorky čaju pripravil 10 sýtych horkastých nálevov.


Na záver musím konštatovať, že narozdiel od prechádzajúceho Green, ktorý ma veľmi neprekvapil, tento na mňa zapôsobil veľmi prijateľne. Obyčajne nemusím horké sheng pu-erhy, ale tento mal v sebe zaujímaví náboj. Určite, ale nepatril ku najlepším shengom, ktoré som kedy pil.

Prípadne ak by niekto mal oň záujem tak ho nájde v čajovni na Zamockej v BA za pomerne prijateľné cenu 25€ za 357g koláč. Čo je naozaj dobrý pomer cena/kvalita.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára