piatok, 2. novembra 2012

Pu-erh.sk: ManNuo 2012

Dnešný upršaný chladný deň si pýtal to aby som ochutnal ďalší zo štyroch vzoriek Gu Shu Sheng pu erhov.  Po BaDa ako druhý padol na rad ManNuo.

 

ManNuo je to najdrahší z ponuky na pu-erh.sk. Keď som ich ochutnával tak som sa naschval nepozeral ceny aby som nebol ovplyvnený inými faktormi než je chuť. Spravil som to tak, že som začal s tým, ktorý mal najslabšiu vôňu. A tou sa stala BaDa. Druhý som vybral kontrastne ten najvoňavejší teda ManNuo.


Babelcarp vraví, že ManNuo pochádza z Qing Dai Pu'er plantation in Bulangshan.


Listy sú  dotenka zamotané úzke rolčeky lístkov, ktoré sú zlisované na veľmi pevno . Táto 10g vzorka mala najtmavšiu farbu v suchom stave zo všetkých 4.

Vo vyhriatom zhongu  vôňa lístkov bola silno ovocná (melón + marhuľa), korenistá a živicová čo navádzalo pocit lesa. Keď som lístky opláchol vystúpili do popredia korenisté tóny, ktoré pripomínali kávu.

 
Ako to už u mňa býva tak prvý nálev je zväčša je také silnejšie opláchnutie, ktoré nemá žiadnu výraznú chuť či horkosť. Ono, keď sa oplachujú listy tak si treba prepláchnuť aj jazyk.


Prvé štyri nálevy boli v znamení korenistej horkosti, ktorá prešla do ťažko opísateľnej dochuti. Nálevy boli silné hutné ovocné zľahka korenisté s jemnou horkosťou.

Piaty až ôsmy nálev sa už niesol v postupne odchádzajúcej chuti, ktorý bol plný jemnej ovocnej chute.

Farba bola podobne ako chuť bola veľmi silná hutná, priezračná a sfarbená do zlatista. 


Dohromady som dal asi osem nálevov čo pri niečo okolo 4g je celkom v pohode. Najväčším prekvapením boli pre mňa listy. Najväčší list, ktorý sami podarilo nájsť mal 10 cm, žiaľ nie je na obrázku lebo sa roztrhal. Naozaj veľké žilnaté Gu Shu listy. 


Na záver musím konštatovať, že tento čaj je veľmi veľmi dobrý. Dáva veľa nálevov, kvalitné spracovanie prijemná ovocná hutná chuť.

2 komentáre: