streda, 7. novembra 2012

Pu-erh.sk: MengSong 2012

Posledným zo série štyroch sheng pu-erhov 2012 z ponuky pu-erh.sk je MengSong. Ako jediný nie je Gu-Shu, ale podľa popisu by mal pochádzať z 60 ročných čajovníkov.

Keď som pričuchol naparením lístkom tak mi pripomenul svojou vôňou Hai Chao Tuocha teda ľahko živicovú a výrazne ovocnú a zároveň žiadnu zaúdenosť či zemitosť.


Zaujímavá vec nastala potom ako som lístky opláchol. Okrem už výraznej živicovej, ku ktorej sa pridala korenistá som v "aftersmell" zacítil vôňu jarných sladkých sviežich paradajok. Podobnú vôňu/chuť som zacítil predtým v jednom jarnom zbere veľmi kvalitnej Lung Ching.

Prvé nálevy boli slabučko nahorkasté - živicové a teplý čaj pôsobil ako keby obrovské množstvo tenkých špendlíkov sa zabodlo do jazyka, čo nepôsobilo nepríjemne ba naopak.


Ďalšie boli veľmi príjemne ovocné a zľahka kvetinové pripomínajúce sušené marhule, ktoré boli jemne cítiť aj v aftertaste.

Nálevy mali jemnú svetlo marhuľovú farbu, kde sa dalo vidieť veľké množstvo drobných chĺpočkov. Listy boli stredne veľké okolo tých 3-4 cm a plno tipsov, čo nasvedčuje aj tomu, že sa jedná o mladšie stromy.


Na záver musím povedať, že tento čaj sa stal mojim druhým favoritom po YouLe. Jeho vynikajúca slabučko nahorklá a plno ovocná chuť v porovnaním s kvalitou a konečnom dôsledku aj cenou vytára zaujímavý čaj.

Počas FB share Akcie som si zakúpil celý 250g koláč a rozhodol som, že aspoň pol roka sa ho ani nedotknem a potom ho len veľmi decentne budem odkusovať a ochutnávať jeho zretie.         

5 komentárov:

  1. Škoda že nieje týchto blogov čo sa dobre čítajú viac.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Oh, ďakujem. Počuj hod mi na teba mail, chcem sa ťa niečo spýtať. (lebo ho nikde neviem nájsť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. super blog, nech sa darí...inak predchvilkou som tento čaj pil, ešte mi doznieva chuť :D nemal som možnosť tento rok ochutnať BaDu, ale môj favorit je práve tento MengSong.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem, no BaDa sa mi akurát zdala najslabšia zo všetkých. A to možno pretože som ešte na ňu ešte nedospel :)

    OdpovedaťOdstrániť