nedeľa 4. novembra 2012

Pu-erh.sk: YouLe 2012

Dnes je sobota a môžem opäť pustiť do toho aby si sadol na balkón a vychutnal čaj. Vybral som predposledný zo štyroch sheng pu-erhov, YouLeShan. 


Vonku už sa už jeseň začína prikláňať ku zime, posledné žlté listy ešte z posledných síl držia na konároch. Čas ľahkých zelených čajov je už asi nenávratne preč.   


Na prípravu YouLe doporučujem použiť 3g na 100 ml zhong či konvičku. Túto gramáž mám už dobre odskúšanú. Pri 4g je to príliš horké a sýte a ideálny nálev príde až ako šiesty. Zase 2g sú málo, nevýrazné a nestoja za to.


 Zohriaté lístky sú jemne nasládle-ovocné, po ich opláchnutí je cítiť sviežou trávou doplnenú príjemnou kyslosťou.


Spočiatku, prvé 2 nálevy, pôsobili trochu nahorklo a bez akej koľvek chuti, avšak to pri ďalších už neplatilo jemná horkosť pominula a nahradené plnou sýtou sladkou chuťou.


 Krásna ovocná chuť marhúľ ostala ešte dlho po prehliadnutí v ústach. Odporúčam nechať trochu vychladnúť vtedy je sladká chuť citeľnejšia

Ďalšia vec na, ktorú si treba dávať pozor je na preluhovaný nálev. Ak to s dĺžkou prestrelíte tak bude nálev silno horký a sladká ovocná chuť bude prebitá horkosťou.


 Nálev dáva priehľadnú žlto-hnedú farbu. Čaj by mal pochádzať z Gu Shu čajovníkov je vidieť aj na veľkosti listov, ktoré po vyluhovaní ostanú voňať príjemnou kyslastou vôňou. Taktiež koláč obsahuje veľké množstvo mladých výhonkov - tipsov.


Musím uznať, že tento čaj na mňa veľmi zapôsobil. Svojou marhuľovou chuťou pri lepších nálevoch pripomínal až lekvár. V tomto prípade som neostal len pri 10g vzorke, ale rozhodol som sa si kúpiť aj 1/5 koláča.

1 komentár:

  1. No skusim si ja este objednat vzorku a skusim taku pripravu aku odporucas :)

    OdpovedaťOdstrániť