streda 21. novembra 2012

Sencha Aichi

Leto už síce skončilo, ale ešte zopár gramov zelených čajov mi v plechovkách ostalo. Jedným z nich bolo posledné 3-4g Senchi z japonskej prefektúry Aichi.


 Vzhľadom na to, že moje čajové obzory boli rozprestrené do široka a tak asi ako aj každí začínajúci čajovníci chce oblapiť či vyskúšať všetky obzory, ktoré čajová kultúra ponuka, tak som aj okúsil čierne, biele, japonske, čínske, oolongy a pu erhy. Z každého tak trochu naťuknúť a prešiel po povrchu.

Jedným z takýchto naťuknutí boli aj japonské čaje. Kúpil som si Genmaicha a jednu Senchu. Prakticky moja prvá japonska sencha bola táto. Pochádza z čajového domu lebo bola jediná cenovo dostupná a zároveň nebol to úplný shit a ešte k tomu niesla kúlové prívlastky BIO Premiun.


Vzhľadom na to, že ako som už spomínal, tak tento dnešný čaj je posledným kúskom z celého balenia a nie je úplne reprezentatívny. Narozdiel, od čerstvého čaju tvoreného peknými celými listami bol tento už len plný prachu a nadrobených čiastočiek. 


Odhliadnuť od predchádzajúcich chladných a negatívnych rečiach treba niečo napísať ku samotnému čaju. Vôňa pôsobí vyrovnane sviežo a sladko. Svojou výraznou a prenikavou silou ako to ja nazývam tzv. "japonskou ostrosťou" príjemne podráždi nos. 

Na prípravu som použil 3-4g na 200 ml konvičku. Časovanie som zvolil 45 - 30 - 45 - 60 sec pri teplote 75°C navyšovanej o 3-5°C.


Čaj bol veľmi lahodný a jeho prenikavá svieže sladká kvetinková chuť dotvorená už spomínanou japonskou ostrosťou pôsobila veľmi povzbudivo.

Najzaujímavejšia časť čaju bola jeho farba nálevu, ktorá bola sviežo žlto-zelená a pripomínala reflexnú vestu. Listy boli zlisované do tenkých drobných sviežo zelených ihličiek. Po vylúhovaní svieža zelená ostala a bolo vidieť, že lístky boli nasekané. 


Na záver by som tento čaj prirovnal ku reflexnej veste. Jeho zelená svieža farba vyzerala presne rovnako. Dobrá ľahká lahodná shencha za celkom prijatelnú cenu, zakúpená v čajovom dome.

3 komentáre:

  1. Zaujimava priprava, tolko kratkych nalevov. Ja robievam zakazdym 5 minutove luhovanie, vtedy je to supa :)Ale max 2 luhovania. To druhe je potom este ako tak pitelne. A tych 3-4g pouzivam cca na 100 az 120ml max. Nebolo to slabe na tak velku konvicku? Lebo mne ked som daval 3-4g na 200ml, bolo vsetko slabe.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ako ja mám rád, keď čaje nie sú príliš horké. Popis, ktorý ty popisuješ je skôr čajový olej a ten mam síce rád, ale radšej sa prikláňam ku tejto slabšej verzií.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi uz mam "azbestovu" papulku, lebo od zaciatku ma to takto naucili pit a ked si urobim tie kratsie, tak to nieje ono. Ale to len pri japoncoch, lebo napriklad puerh vyslovene nemam rad horky, mam rad tie take jemne ovocne nalevy, to je bomba :)

      Odstrániť