piatok 30. novembra 2012

Xing Hai Long Xiao 2009 "Drak"

Dnes bol pomerne teplý deň a celý deň som sa tešil ako ochutnám v poradí ďalšiu vzorku Shu pu-erhu. Mal som na výber medzi dvoch podobnými Xing Hai shu puerhmi z oblasti Menghai z roku 2009 a to Lung (drak) a Phoenix (fénix). Rozhodnitie padlo na draka.


Už v čajoni sa mi zapáčil tento malý 100g koláčik, ktorý je zmotaný z drobných čiastočiek - nesekaných listov s veľkým množstvom svetlého tipsu.


Vôňa ešte čerstvého tmavého pu-erhu bola jemne nasládla, kvetinková a oriešková.


Prvý nálev som volil opatrne, keď že sa jedná len o 3 roky starý čaj a použil som naň polovicu z 10g vzorky, asi 30 sec. Zliata tmavá však priesvitná tekutina sfarbená do tmavo červena. Chuť bola príjemná a vyvážená s orieškovou arómou.


Druhý nálev som trochu prestrelil, lebo som nechal tomuto ešte neskrotenému mladému čaju až 1 min. Nálev mi doslova pripomínal ropu. Veľmi tmavý nepriehľadný v ústach bolo už cítiť trochu preľuhovanú horkosť, avšak s sladkou dochuťou.


Ďalšie nálevy som potom volil okolo tých 30 sec a postupne predlžoval až a 2 min. Musím uznať, že nikde sa nedostavila tzv. zemitosť. Treba však povedať, že čaj pomerne rýchlo odišiel, tri silné nálevy boli vystriedané slabými  nevýraznými. Dohromady som z neho pripravil 7 nálevov.


Osobne tento čaj hodnotím veľmi dobre, ešte by potreboval zopár rokov aby bol dozrel, ale dá sa piť už aj teraz. Ak by niekto mal záujem tak ho nájde spolu s jeho bratom Phoenixom v Avra Kehdabra za 9,60€ za 100g koláč.   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára