štvrtok, 15. novembra 2012

Zai Zi Po Ling Cang 2009 Gushu

Prvým čajom z mojej "čajovej cesty" je Zai Zi Po z roku 2009. Jedná teda o trochu odležaní sheng puerh.

Dnes bol pomerne chladný deň a ráno keď so šliapal do školy a poobede naspať na bicykli, tak krásne zahmlené priľahlé kúsky lesa vo mne vzbudili chuť na jednu z dvoch nedávno zakúpených vzoriek.

Otvoril som nakoniec Zai Zi Po z čajového domu. Svojou sladkou ovocnou vôňou pripomínala tohoročné shengi z pu-erh.sk.


Prvé nálevy boli výrazne horké a sladké prakticky bez výraznej akejkoľvek inej príchute. Tá však po 4 takmer úplne vymizla a ostala len sladká vegetatívna chuť.

Ako som čakal, že podobne ako shengi z pu-erh.sk bude mať ovocnú dochuť tu to tak nebolo. V tom to prípade bola dochuť tak špecifická, že sa ťažko definuje bolo to niečo také trávnaté.


Farba nálevu bola skôr medová a do tmava. Zato listy boli tvorené zväčša z tipsov avšak našiel som tam aj celkom dosť tzv. mamutov zo starých čajovníkov. Do hromady som z asi 4g pripravil 10 výdatných nelevou.

Gu Shu a pôvod

V čajovom dome som bol uistený, že sa jedná o Gu Shu sheng pu erh. Keďže sám seba deklarujem ešte ako začínajúceho čajíčkara a do oblasti sheng puerhov som len nedávno prišiel. Tak rozhodovať odkiaľ pochádza či ho považovať za Gu Shu si dovolím.


Preto som si pozrel na dvoch stránkach, ktoré predpokladám píšu ľudia vzdelanejší v tejto oblasti ako ja. Prvé je Čajovnička a Tea Earth, kde obaja píšu, že sa nejedná o Gu Shu pu erh z miesta Zai Zo Po. Teda názor na pravdivosť deklarácie si musí spraviť každý sám.


Každopádne sa jedná o dobrý a kvalitný čaj, ktorý svoje miesto určite má. Avšak musím uznať, že mňa úplne nenadchol.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára