pondelok 24. decembra 2012

2012 EOT Bangwei 33

Už pomerne dávno som si zadovážil vzorku z čaju, ktorý mnohí skúsení čajíčkári považujú za jeden z najlepších čajov tohoto roku. Názov Bangwei 33 pozostáva z názvu oblasti Bangwei a číslo 33 symbolizuje, že mao cha tohoto sheng pu-erhu bola zbieraná zo 33 najstarších čajovníkov.


Oblasť Bangwei patrí medzi jednu z naj severnejších oblastí, z ktorých sa pu-erhy zbierajú. Inak ak patríte medzi tých čo radi pátrajú alebo virtuálne sa navštevujú miesta odkiaľ čaje pochádzajú, tak vám padne vhod si pozrieť túto mapku vytvorenú práve The Essence of Tea obchodu odkiaľ tento čaj pochádza.


Avšak ja som tento čaj získal od Peťa Staníka, ktorý raz mal akciu, kde predával vzorky práve z tohoto koláča a tak som neváhal a využil ju. Moja vzorka mal 5g, čo sa mi vtedy, keď som ju kupoval zdala tak akurát na dve prípravy. Nuž, ale to bola trochu chyba lebo ani nie 3g sú už celkom málo.


Vždy, keď vidím tento papierový obal s pečiatkou PU-ERH.sk, tak ma takú istotu, že sa bude isto jednať o veľmi dobrý čaj. Aj keď sa možno nebude jednať o čaj, čo bude patriť medzi jedny z mojich obľúbených, ale viem, že budem piť kvalitný a dobrý čaj. Tak to mu bolo aj teraz.


Tento zvyšok, ktorý "zrel" krabici s ostatnými shengmi, po jeho opätovnom otvorení voňal vinikajúco. Intenzívna vegetatívno-živicová v kombinácii s sladko ovocnou trochu ako lekvár vôňou pôsobila veľmi príjemne.


Musím uznať, že tento čaj chuťovo veľmi pripomína Xi Zi Hao Xiao akurát so zastúpením horkosti v tomto prípade. Príjemne sladký s pomerne vyváženou horkosťou. Zato dochuť bola, ako to pri čajoch býva, najzaujímavejšia, podobne vyvážená ako chuť, kde sa bila vegetatívnosť s ovocnosťou.


Vzhľadom nato, že som mal len obmedzené malé množstvo tejto z vzory, tak čaj ma možno až  prirýchlo opustil. Vypustil zo seba 6 nálevov z toho asi 2. až 4. boli naozaj intenzívne. Farba nálevu bola tmavšia priehľadná žlto-oranžová.


Preto, že tento čaj pochádza z už spomínaných 33 najstarších čajovníkov, tak ho asi môžme deklarovať za Gu Shu, čo aj veľkosť listov pekne dokazuje.      
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára