piatok 7. decembra 2012

Lu Xue Ya

Malé leto uprostred tejto zimy a krátkych dní, teda aspoň čajové, mi robí geniálny čínsky zelený čaj Lu Xue Ya. Asi pred dvoma mesiacmi som ho ochutnal od kamaráta. Bol vynikajúci. Tak som sa ho rozhodol zakúpiť. Vzhľadom nato, že stále píšem o nejakých shu a sheng pu-erhoch, ktoré teraz väčšmi pijem tak sa naň nedostal rad.


Ono v skutočnosti, ja pred jeseňou som fičal takmer permanetne na zelených čínskych čajoch. A som tak nejak plynule prešiel do pu-erhov a oonlogov. Ešte mi však zopár z nich zostalo a tak o ich postupne budem písať.


Tak, Lu Xue Ya čo v preklade znamená Zelený Sneh pochádza z Fujianu. Lístky sú zrolované respektíve tak trochu vysušené a nechané sa zrolovať samé. To je zrejmé aj na ich výzore, neurčitý tvar. Tmavšia matná sýto zelená farba.

V rozohriatej 200ml japonskej konvičke je cítiť veľmi silnú intenzívnu sviežu nasládlu kvetinkovo-vegetatívnu vôňu.


Do konvičky som vysypal niečo okolo 3-4g a zalial 70°C vodou. Chuť je veľmi príjemná, plná a sladkastá veľmi pripomínajúca japonské čaje ako je Sencha či Gyokuro. Dlžku lúhovania som dal 2 min a postupne pridával.

Tento čaj veľmi pripomína japonské čaje a to vďaka podobnému postupu a to tým, že sa deenzímuje naparovaním. Farba jeho nálevu je číra svetlo žlto-zelená.


Veľmi prijateľný tento čaj. Krásne voňavý a chutný, jeho cena je tiež veľmi prijateľná, za 4€ sa dá zakúpiť v čajovom dome. Tento čaj sa dá aj robiť za studena, ale o tom napíšem nový článok.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára