pondelok, 3. decembra 2012

Meng Hai 2003

Tak v poradí už tretí zo ságy shu pu-erhov je jedna zatúlaná vzorka čo som kúpil na zámockej asi pred mesiacom a to Meng Hai shu pu-erh z roku 2003.


Na prípravu som použil celú 5g vzorku nadrobno nesekaných sypaných nelisovaných lístkov zosušených do malých vločiek či hačikov.


Vôňa tejto Mao Che vo vyhriatom zhongu pôsobila orieškovo a jemne zatuchnuto ako tzv. "stará skriňa". Ako možno na hornom obrázku tak okrem lístkov je tvorená malým počtom stoniek.


Prvý a druhý nálev som na skúšku, či sa bude preľuhovávať, zvolil 30 sekundový. Vyšli z toho dva pomerne jemné harmonické nasládle nálevy s orieškovou a trošičku zemnitou arómou.


Postupne som zvyšoval čas cez 1-1-2-2-5 min a čaj postupne vyvážene púšťal svoju chuť. Za celý čas som nepripravil silný preluhovaný výdatne čierny nepriehľadný nálev čo považujem za dobré znamenie. že čaj je už vo fáze piteľnosti a nepreluhováva sa ako tie mladé.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára