štvrtok 20. decembra 2012

Pu-erh.sk: Sencha Tsuyuhikari

Peťo Staník na Facebooku spravil dva týždne trvajúcu pred vianočnú akciu, kde za LIKE rozdával rôzne svoje produkty. Tak sa na mňa usmialo šťastie. Vyhral / dostal som jeden z jeho už pomerne slušnej ponuky japonských čajov a to: Sencha Tsuyuhikari. Táto sencha pochádza z prefektúry Shizuoka z dedinky Nunosawa.


Čaj bol zabalený vo vákuovom obale po 50g. Keď som ju otvoril vyšiel znej krásna jemnučká trávnatá ľahko pečená vôňa. Suché lístky sú tenké 2-4cm silne zelené ihličky so sem-tam dákou stonkou.


Prvý nálev som podľa návodu na pu-erh.sk spravil trošku krátky a to len 1:45. Čo sa odzrkadlilo na veľmi jemnej a slabej chuti  tradičnej senche s výraznou trávnatosťou, príjemnou kyselkavosťou a guľatou horkosťou v ústach. Príliš ma to nenadchlo, ale ako náhle som ju prehltol a nechal chvíľu dojsť, tak sa prudko vynorila intenzívna dlhotrvajúca príjemná dochuť pripomínajúca svetlé sladké ovocie. Proste úplná paráda.


Nálev bol veľmi jemnučký priehľadný svetlo zelený  v ďalších nálevoch takmer číri . Listy boli zväčša nalámané/nasekané.


Tento čaj je sprvu naozaj veľmi jemnučký v ústach ale po jeho prehltnúti nastáva v ústnej dutine plná krásna dochuť. Za tento čaj ešte raz vďačím Petoví z pu-erh.sk, kde ho v prípade záujmu nájdete.  

1 komentár:

  1. Ty stastlivec, ja som nevyhral nic :D Musel som si objednat vzorku tohoto caju, uz sa mi zbiehaju slinky ako to citam :)

    OdpovedaťOdstrániť