pondelok, 10. decembra 2012

Xi Zi Hao Xiao Beeng Cha

Vzorka z malého útleho 100g koláčika Xi Zi Hao Xiao z dediny Ding Jia Lao Zhai oblasti Yiwu, ktorú som pri robení inventáru našiel. Jej mao cha pochádza z jarného zberu roku 2011 zozbieraná zo 50-200 ročných divoko rastúcich čajovníkov.


Vôňa je plná sladká tzv. lekvárová a jemne vegetatívna. Na prípravu som použil 5g čaju.

Chuť je veľmi vyvážená príjemne natrpklá a sladká. Ušľachtilá kvetinkovo ovocná a trochu až nakyslá aróma s dlhým sladkým dozvukom.


Veľmi kvalitný čaj bez akýchkoľvek stopových prvkov ako sú zemitosť či zaúdenosť. Farba nálevu je priehľadná sfarbená do broskyňovej. Nálev je plný jemných chĺpkov z tipsov.

V mojej vzorke som asi nevychytal úplne reprezentatívne lístky. Zmes bola plná nalámaných lístkov a veľké množstva tipsov. Občas kde tú nejaký celý veľký list.


Veľmi dobrý čaj, asi najlepší sheng aký som keby pil. Dáva veľa nálevov, ale z etických a praktických dôvodov som ho po 15 náleve nechal tak. Cena je však vyššia, 100g koláč stojí 20€. Dá sa ho zakúpiť v čajovni na Zámockej alebo na nomad.sk.
 

5 komentárov:

  1. Po tomto cajiku som uz poskuloval, len som nevedel ze ako chuti :) Dakujem za recenziu, urcite ho poriesim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skús najprv vzorku, na zámockej som ju získal a potom sa rozhodni. Pri takýchto čajoch je vzorka úplne kľúčová :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. skusal si aj ten velky? Lao Wu Shan. Ten mi prisiel neporovnatelne lepsi :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No nemali sme ho na tej degustácií v auguste?

      Odstrániť
    2. fuuu je to mozne :-) ale dlho sme ho aj mali normalne v ponuke na pitie v cajovni

      Odstrániť