pondelok 21. januára 2013

2010 Menglong Da Xue Shan Sheng Bing Cha

Mno, v poradí tretí čaj je Menglong Da Xue Shan, ktorý pochádza z oblasti Zhenkang provincie Lincang v Yunnane. Jedná sa o jarný zber roku 2010 a lisovaný v rovnaký rok (konkrétne 10. 4. 2010), produkovaný Menglong Tea Factory čo je veľmi veľká fabrika.


So, the third tea is a Menglong Da Xue Shan which came from Zhenkang area in Lincang. It was collected in spring in 2010 and molded in the same year (exactly 10.4.2010). It was produced by Menglong Tea Factory.


Nevedel som čo od tohoto čaju očakávať, keďže rovnako ako všetky ostatné čaje sú veľkou neznámou lebo tento český e-shop mi nebol známi a len málokto koho poznám z blogov odtadiaľ nakupuje. Čiže je to celé pre mňa veľké prekvapenie.

I did not know what should I expected from this particular pu-erh as well as all previous teas were unknown because I was not familiar with the e-shop and almost no one who I know from the blog sphere do not buy there. So, it is the great unknown.


Vyhriatie lístky voňali trochu sladko, ale prevažovala vegetatívna a drevnatá aróma. Chuťou ma tento čaj po prvých štyroch nálevoch vôbec nezaujal. Čakal som, že sa prvotná horkosť rozplynie a cítiť budem len sladkú chuť. Avšak nestalo sa. Dlho trvajúca horkosť sa držala a trpko sa niesla v dochuti.

The warmed up leafs smell little bit sweet with domination of vegetative and woody aroma. After the first four infusion this tea did not impress me. I was waiting that the primordial bitterness would disrepair and i would feel just the sweet taste, but it did not happen.


Celý čaj vydržal šesť plných intezívnich nelevou a ich farba bola sfarbená do tmavo žltej až hnedej. Listy po vylúhovaní boli pre mňa veľkým vysvetlením. Nevedel som nájsť v podstate ani jeden väčší list. Všetky boli nasekané čí drobné.

No, na záver môžem povedať, že ma tento čaj vôbec neprekvapil. Čakal som, že po 4 možno 5 nálevoch sa chuť upraví, ako to pri aspoň slabších čajoch býva, ale nič. Ak by ho chcel niekto vyskúšať nájde ho Slávne čaje.cz.

From this sheng I had made six strong infusion and the color was dark yellow or brown. The leafs were the explanation. I could not find any bigger leaf - all were cut.

In the conclusion, I would like to say that is not a tea which I like. I had been waiting that after some infusion the taste would change, but nothing happend. In a case of interest you can order on  Slávne čaje.cz.

4 komentáre:

  1. Přesně chápu o čem je řeč. S tímhle čajem si totiž taky tak nějak nerozumíme. Tím nechci říct, že je špatný, jen mi neseděl.
    Jmenovaný e-shop je velmi spolehlivý, dodávané čaje doprovází moc hezky zpracovaným informačním materiálem s popisem původu, zpracování i přípravě. Zasílá i vzorky apod. Co rozhodně stojí za zkoušku je jejich Hei Cha. Dodavatelem je (pravděpodobně) Chawangshop, se sídlem V Kunmingu, českého čajmena Honzy Brože. Pokud je mi známo (a pár věcí jsem i popil), sortiment je dobrý střed a lepší. Ceny zajímavé a přístup velmi profesionální. Osobně doporučuji vyzkoušet.
    Jo, A díky za prima čtení! Pěkný Blog
    Stan

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja som s týmto e-shopom veľmi spokojný, dobré ceny dobré čaje. Všetky, ktoré som odtiaľ mi chutili (okrem tohto, teda) najviac asi ten Bulang.
      Rozhodne chcem skúsiť ho ešte raz :)

      Odstrániť
  2. Mně tento čajík přišel pitelný, ale je pravda že jsem si musel trochu pohrát s přípravou, menší dávkování, studenější voda atd, pak to sice nebylo nijak ultra či super, ale takový klasický mladý sheng.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám ešte čo to z neho, čiže skúsim sa stým pohrať.

      Odstrániť