štvrtok 10. januára 2013

2012 Dung Ding Formosa

Uprostred rušného týždňa či priam času radosti a pokoja, kedy je toho asi najviac ako inokedy počas roka som sa konečne po hodnej odmlke dostal opäť ku písaniu o čaji.


No a čaj, ktorý som sa rozhodol opísať je svetlý oolong z Taiwanu a to Dung Ding. Vzhľadom nato, že som len pred pár dňami vyhral aukciu na FB stránke pu-erh.sk o dve yixing konvičky. Kde jedna bola začajovaná na svetlé a druhá na tmavé. Preto aby som vyskúšal takmer identickú konvičku na tmavé si budem musieť zadovážiť môj doposiaľ najobľúbenejší tmavý oolong Dan Cong Mi Lan. Milá to povinnosť ;)


Dung Ding patrí medzi stredne pečené oolongy teda pečenie okolo tých 30%. Svoj pôvod má na Taiwane v provincií Nantou a názov by sa dal preložiť ako zamrznuté či ľadové vrcholky.


Čaj v "surovom" stave je zrolovaný svetlo sviežo zelených guličiek. Zohriaté guličky majú veľmi príjemnú sviežu kvetinovú tulipánovo-konvalinkovú sladkastú ovocnú  vôňu.

Prvý nálev ako to už pri oolongoch býva som volil 45 sec. Jemná príjemná lahodná svieža chuť s ovocno-kvetinkovou arómou a jemnou maslovou dochuťou.


V ďalších nálevoch sa pridala aj jemná kyselkavosť. V čaji som postrádal akúkoľvek horkosť či iné rušivé prvky.Použité listy boli naozaj veľké okolo tých 4-5cm.

Tento čaj sa dá zadovážiť si z čajového domu. Osobne ho hodnotím veľmi dobre, také príjemné popíjanie, ktoré ho je veľa  a ľahko sa leje krkom.


3 komentáre:

  1. Jen malý tip k yixingu: Dan Congy dávám zvlášť, protože jsou chuťově diametrálně odlišné od například silně pečené tradiční Tie Guan Yin a jiných tmavých typů. D.C.pro mne tvoří speciální oolongovou kategorii. Také mi k nim sedí hodně široký a nízký tvar konvičky.Také doporučuji zkusit, a to zejména u Dong Dingu, Ali Shanů apod příravu ala kung fu cha - větší dávkování, vysoká teplota a rychle slévat nálevy. Tyto čaje to pak chuťově katapultuje do jiných výšin.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za návrh. Tieto konvičky nie sú pravý Yixing a sú mojimi prvými. Čiže uvidím, že ako ich nakoniec využijem.

      Odstrániť
    2. Já jsem si říkal, že to bude buď nepravý yixing, nebo yixing pálený vysokou teplotou, ty se takhle lesknou :-) S postupem času zjišťuji, že konvičky používám více a více, ale záleží jakou mám náladu a co chci pít za čaj :)

      Odstrániť