nedeľa, 17. februára 2013

Pu-erh.sk: Bangpen 2008

Čaj Bangpen pochádzaj z "pu-erhového" regiónu BulangShan, z ktorého som mal možnosť ochutnať konkréte ManNou Zai a Banpen Zhai. Tento čaj sa im veľmi na ne nepodobal, skôr sa ťahal ku zaujímavému Bangwei 33.

The Bangpen came from puerh region called BulangShan and I have had chance to drink ManNou Zai and Banpen Zhai. This particular tea did not seem like mentioned two shengs, but more likely reminded me Bangwei 33.


Z vône bolo jasné cítiť lesnú drevnato-listantú-živocovú arómu. Potom ako som čaj prepláchol bolo z neho cítiť výraznú líniu, ostrej sladkej ovocnej arómy, ktorú by som prirovnal najskôr ku slivkám.

Based on smell, it clearly smelled woody and leafy. After I rinsed, the tea got a strong and clear line of sweet and fruity aroma, which I compare to plum.   

Čajový kameň vs. normálny/nezačaovaný kameň 

Chuťovo, bol tento čaj drsnejší, korenistý a ťažko špecifikovateľná sladká dochuť, ktorá miestami pripomína ovocie a v jej samotnom úzadí je je niečo ružová (od slova ruža) chuť, ktorá mi evokuje taký strašne smradľavý parfum.

The taste was little bit rought with difficult to describe sweet aftertaste which was fruity and rosy.


Vzhľadom nato, že sa jedná o trochu odležaní čaj teda v tom prípade 5 rokov a v podmienkach domovského Yunnanu - Jinghong-u. Jeho nálev ma tmavšiu oranžovú farbu.

Bangpen was stored in 5 years in Yunnan - Jinghong, it was possible to observe on color of the infusion which was dark orange.


Rozhodne sa jedná o zaujímavý a dobrý čaj, ktorý zaujme každého pokročilejšieho čajovníka (ano, strom :). Ja osobne obľubujem sladké ovocné a tento do nich úplne nespadá.  

Absolutely it is an interesting and good tea which would impress every advanced tea-drinker. Personally, I like shengs which are sweet and fruity but this one was not. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára