štvrtok, 14. februára 2013

Pu-erh.sk: SSTF Golden Brick Shu Pu 2008

Je to tu! Nové pu-ehy na pu-erh.sk. Dnes som si prevzal vzorky všetkých piatich čajov. Prvé štyri sú shengy, na ktoré sa veľmi teším a jeden shu. Keďže teraz mám také obdobie, že sa teším z novej yixing konvičky tak pijem skoro každý večer jedej shu.

Here is it! New pu-erhs are available on pu-erh.sk. Today I received the samples of the five teas. The first four are shengs, I am looking forward on it, and one shu. However, fortunately I have had a period when I almost everyday drink shu because I am happy about with my new yixing teapot.    


V 10g balení som mal dva úlomky približne rovnakej veľkosti z 250g tehličky. Vhodil som jeden do vyhriatej konvičky. Úlomok mal veľmi jemnú ťažko zachytitelnú vôňu kde len letmo bolo možné zacítiť sladké orieškové a karamelové tóny.

In the 10g sample I had two 5g parts from 250g brick. I put it into warmed up teapot. The shu had a very light and hard to feel smell where was almost impossible to feel sweet nutty or caramel tones.  


Osobne som mal veľké očakávania od všetkých piatich, ale tento po mojom prvom možno aj letmom styku moje očakávania úplne nenaplnil. Chuť podobne ako vôňa bola veľmi jemná hladká bez akýchkoľvek drsných tónov či rušivých elementov. Neskôr v úzadí bolo cítiť niečo ako karamelové tóny.

Personally, I had a great expectations but this one with my briefly touch did not meet my expectations. The taste was similar to smell, very light and fine without any unpleasant tones. Later on, in the rare it was possible to feel something like caramel tones.


To čo bolo, ale prekvapujúce pre mňa a od čoho sa tento shu odlišoval boli listy. Narozdiel od všetkých predchádzajúcich shu čo som kedy pil tak jeho listy neboli nasekané, ale ostali viac-menej celé.

The most interesting part for me were the leafs. Most of shu has cut leafs but this one do not.


Neviem, skúšal som sa pohrať s dĺžkou lúhovania ale nevedel som z toho veľa vytiahnuť. Ani 5min nálevy tomu moc nepomohli. Alebo chuť toho čaju bola úplný top len ja ju neviem doceniť. Rozhodne objektívne ho budem schopný ho ohodnotiť, až keď dopijem druhú polku vzorky.

Well, I tired to play with the time of brew but I was not able to get more from it. Maybe the taste is an absolute top and I am not able to overestimate. After I drink the second half I would be able to objective criticize it.

7 komentárov:

  1. Odpovede
    1. 5g, toľko zvykne dávať bežne.

      Odstrániť
    2. Ja som pouzil cca 8-10 g na 120ml. V tedy je "citelny". Pokial to bolo 5g tak bol taky slabsi.

      Odstrániť
  2. Shu pu-erhy moc neobľubujem, avšak chutný Sheng si vždy rád dám, hlavne som zvedavý na jesenné zbery z pu-erh.sk.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, u mňa je to tak, že mám také obdobia kedy ich naozaj nemusím ale potom dostanem taký deficit, že ich pijem celé týždne. A na tie shengy sa teším ale až o víkende si náde žiaľ nádem čas a pokoj.

      Odstrániť
    2. Tiez som Shu moc neobluboval, pretoze som z pociatku natrafil na nie moc dobre. Ked si uz daky dam, tak si nazaj vyberam. Je velmi malo takych co mi chutia. Ako pisal Mato, tento neoslovil ani mna. Ako vypil som oskusal, ale to je asi tak vsetko. Shu ktory mal pred tym bol lepsi. Napriklad na shengmu.cz som objavil tento, je naozaj velmi velmi velmi dobry! http://www.shengmu.cz/caje-z-ciny/cina-puery-tmave/archivni-shu-pu-erh-cihla-1995-jin-hai-ts-250g

      Odstrániť
    3. Co je inak este velmi zaujimave, mam doma aj tento Shu a ta smiesna cena 299kč je neuveritelna. A je tiez naozaj dobry, co som bol velmi prekvapeny, pretoze som necakal ze za taku cenu za 250g by mohlo byt nieco pitelne. http://www.shengmu.cz/caje-z-ciny/cina-puery-tmave/shu-pu-erh-cihla-jinggu-2008-jin-fu-tf-250g

      Odstrániť