piatok, 15. marca 2013

BaDa 2008

Tak a je tu, mám po písomnej časti maturít čo znamená, že už nemám žiadnu výhovorku preto aby som sa na chvíľu neprinútil a nesústredil sa a niečo pekné napísal. Za ten čas sa mi nahromadili rôzne zaujímavé kúsky, ale pre ich malú gramáž som si ich nedovolil vypiť bez toho aby som o nich nič nenapísal.

Preto, ako prvá prišila na rad v poradí druhá vzorka od Braňa a ňou je BaDa z roku 2008. Veľa o tomto shengu neviem, akurát mi Braňo spomenul, že ho má od svojho známeho, ktorý rozmýšľa nad dovozom z Číny.

So, I have after the written part of the maturita exam which means that I do not have any excision to dont write a few lines on my blog. During this time, I got a nice number of samples, but they are in a small amount, so, I did not drink without writing about them.

The first I pick a sample from Braňo which is BaDa 2008. I do not know much about this tea just that Braňo has it from his acquaintance who is thinking over import from China.  


Keď som si robil prvýkrát tento čaj tak som si ho pripravil v mojej novej yixing konvičke určenej na shengy a teraz som ho pre porovnanie spravil v dobre známom gaiwane. V yixingu bola chuť o niečo kyslejšia a horkosť menšia. 

Vôňa nahriatých listov je drsnejšia a prevažujú v nej tmavé drevnaté/listnaté tóny ale v úzadí je pekne cítiť tie sladké ovocné. Po prepláchnutí sa to ale vymení, dominantné sa stanú sladké príjemné ovocná a drsnosť sa poberie do úzadia.

First time I did it in my new shneg yixing teapot and now I do it in my well-known gaiwan. The taste was little bit more acid and less bitter in the teapot.

The smell of warmed leafs was dark and woody/leafy tones was dominate, but in the rare I felt the sweet and fruity. After the rinse the dominate tones exchange.


Chuťovo je čaj na tom podobne. Trpký-horký čo spôsobuje až miestami nepríjemnú zvieravosť v ústach. Avšak zovretie takmer ihneď po prehltnutí je doplnené zaujímavou eukalyptovou linkou, ktorá dáva celému čaju zaujímaví charakter.

Potom čo sa trpkosť skoro úplne vytratí je cítiť slabý nevýrazný sladko ovocný dozvuk, ktorý postupom času zintenzívňoval, by sa dal charakterizovať ako maslo citrusový až pomarančový. Nálev má plnú tmavú oranžovú farbu rovnako podobne drobné odležané listy.

The taste is similar to the smell. It was bitter and it led into unpleasant felling in my mouth. After I swallowed, the bitterness was supplemented with eucalyptus line which gave an interesting character to the tea.

The aftertaste was weakly sweet and fruity but by the time of during it became more intensive and I characterize as buttery and orange. An infusion has dark orange color as well as the dark small leafs.   

3 komentáre:

  1. Miska so žeruchou je veľmi vkusná. Palec hore :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Diky, asi pred 2 mesiacmi sa rozbila a zlepil som ju, ale piť sa z nej už pre chýbajúce kusy nedá tak som tam dal žeruchu :)

      Odstrániť
  2. Je to LangHe tovaren. Chutovo je drsnejsi, ale na bezne popijanie podla mna ideal. Nevadi mi ked je caj aj drsneji, ked to ma kompenzovane inymi vecami, v tomto pripade pre mna prijemnou gafrovo-ovocnou chutou.

    OdpovedaťOdstrániť