pondelok, 4. marca 2013

Longfeng "Green" 2009

Tento sheng mám od Braňa z čajovne zo Zámockej. Je to z edície Longfeng z roku 2009. Malo by sa jednať o sheng z oblasti Jingmai.

This sheng I have from Braňo (Zamocka teahouse). It is from Longfeng 2009 editon and maocha should be from Jingmai area.


Vôňa naparených listov je aj po skoro štyroch rokoch pekne svieža sladká a ovocná.

The smell of warmed up leafs is sweet and fruity, it stayed fresh for over four years of storage.


Prvé nálevy sú dokonale hladké a sladké. Ich chuť by som charakterizoval niečo medzi shengami z Yiwu a ovocnosťou ako oolong Mi Lan Dan Cong. Neskôr nálevy trochu "zhrubli" čo znamená, že vystúpili korenisté tóny. Zato dochuť bola jasne rozoznateľná - sladká ovocná marhulová.

The first infusion were absolutely light and sweet. The taste I would characterize as sweet as YiWu and fruity as Mi Lan Dan Cong. Later infusions were more bitter, but the aftertaste was clearly sweet like apricot.


Nálev mal tmavšiu oranžovú farbu a medzi vylúhovaními  listami boli veľké celé listy rovnako ako pekné celistvé tipsy. 

The color of the infusions has darker orange color. In between used leafs were many large leafs as well as nice tips.

3 komentáre:

  1. Tento příspěvek mne potěšil, konečně čaj, ke kterému mohu něco říct. Když kdysi ta edice vyšla, objednal jsem si vzorky a pomocí tasterů je zkusil. Nakonec pro mne suvereně vyhrál Green Label, kterého jsem zakoupil 6 koláčů, pak mi ještě chutnal Yellow label, mám 2 koláče. Těžko říct, jestli se za ty 4 roky někam posunul, každopádně mi pořád chutná. Jak píšeš je trochu náchylný na přípravu - když se to přežene je opravdu trochu do trpka. chce to cit a soustředit se na louhování. Jo a s vodou z tetsubinky je ještě lepší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to máš doma peknú zbierku dobrého čaju :)

      Odstrániť
    2. Ještě mě napadlo, kdyby jste měl zájem doplnit zápisek, mohu někde vyhrabat a nafotit a zaslat info o čaji - k čaji byla tehdy zaslána taková brožurka s informacemi odkud čaj je, jak byl zpracován a podobně.

      Odstrániť