utorok 2. apríla 2013

Gyokuro Fujinami

Dostalo sa predo mňa jedno gyokuro, ktoré som dostal od môjho kamaráta, keď sme si spravili tzv. vzájomnú ochutnávku japonských čajov. Okrem dvoch kabusé a senchi Ohira sme pili aj toto gyokuro. Tak ako to v slušnej čajovej spoločnosti chodí vymieňajú sa vzorky... a tak som k nemu prišiel.

I had a chance to taste this gyokuro which I got from my friend when we had friend-tasting of Japanese tea. We tasted two kabusé, sencha Ohira and in between them Gyokuro Fujinami. So, in each good tea society we exchange samples. and I received this.


Gyokuro Fujinami je od slávneho výrobcu Marukyu Koyamaen a znamená "Purpurová Wisteria". Na jeho prípravu som použil celú cca. 5g vzorku, 200ml kyusu som naplnili len do polovice vodu vychladil na tých +55°C a nechal lúhovať 1:30, 1:15, 2:00 (2:30).

Gyokuro Fujinami came from famous producer Marukyu Koyamaen and it means "The Purple Wisteria". I used the 5g sample, half value of the 200ml kyusu and 55°C hot water.


Neuveriteľne komplexná a intenzívna vôňa bola cítiť ihneď potom ako som ho vysypal do rozohriatej kyusu. Bolo v nej cítiť morské slané / riasové tóny rovnako ako sladké ovocné (svetlého hrozna) doplnené ľahkou trávnatosťou. Chuťovo bolo toto gyokuro priam až dokonale jemné a ľahké. V ústach bolo cítiť trávnato-riasovú arómu a intenzívnu umami chuť. Dochuť bola sladnúca až ovocná.

The smell was unbelievable complex and intensive, there were present the salty / algae tones as well as the sweet fruity and grassy. From the taste point of view it was perfect light. In the mouth I felt the grassy-algae aroma and intensive umami taste. The aftertaste was mid-long sweet-fruity.


Nálev sa nesie vo veľmi svetlej zelenej až bielej farbe, zároveň je mútny plný  drobných častičiek. Listy majú sviežu plne zelenú "gyokuro" farbu. Celkom zaujímavé ešte pomerne cenovo dostupné gyokuro od špičkového dodávateľa, tomu odpovedá aj stav, že vypredaný :)

The infusion was light green almost white color. It is an interesting tea because of the not high cost from great producer may be because of that is sold out.

2 komentáre:

  1. Zdravim ta Matej.
    Prave popijam toto Gyokuro. Chut si vystihol uplne krasne. Ja som zvolil pripravu 5g, 55°C, 5 minut. Vchuti bolo takto citit viac slanosti ale vobec nie neprijemne, prave naopak. A taktiez aftertaste bol o dost silnejsi ako ked som ho pripravoval kratsie.
    Od Marukyu Koyamaen som mal moznost vyskusat na Cajovej skole aj dva dalsie: Tamahomare a Kimigayo. Tamahomare bolo asi najlepsie ake som kedy mal moznost vyskusat. Jeden nalev a stratil som sa v case aj pristore na dobru pol hodinku:)
    Inak mas skvely BLOG!!! Klobuk dole:)

    OdpovedaťOdstrániť