štvrtok, 2. mája 2013

Wu Dong Mi Lan Dan Cong Hong Cha AA 2012

Pred nedávnom som si z slovenského čajového e-shopu Nomad.sk objednával môj asi najobľúbenejší čaj oolong Mi Lan Dan Cong. Bol tam za super cenu tak som vzal rovno 100g, že možno zopár gramov by som mohol archivovať. No neodišiel som len so 100g Mi Lan, ale dostal som k nemu aj 5g vzorku červenej varianty čaju z rovnakého kultivaru.

Recently, I had ordered my favorite tea Mi Lan Dan Cong from Slovak e-shop Nomad.sk. They had it for good price, so I bought 100g and as a gift I received 5g sample of red tea Mi Lan which is from the same cultivars. 


Tento čaj je z rovnakých kríkov ako famózny oolong akurát je inak spracovaný - ako červený čaj. Teda jeho oxidácia je úplná (oolong je 25%) a pečenie je ľahšie.

This tea was picked form the same bushes as famous oolong, but it is just processed differently. It means that the oxidation is completed (oolong is just 25%) and lighter cooked. 


Pri prvom kontakte (po otvorený sáčku) ma ohromila neskutočne intenzívna vôňa prezretej marhule a broskyne. Po naparení už bolo jasné do akej sorty tento čaj naozaj patrí, vystupovali tam rovnaké (horkejšie) tóny aké poznáme z Dajeelingov.

In the first contact I felt an incredible intensive smell of overripe peach. After I putted it into warmed up kyusu it was clear in which sort is this tea kind of. There was present tones known from Darjeeling. 


Chuťovo je tento čaj príjemný jemný a plne sladký s tónmi prezretých broskýň. V čom sa červená odroda Mi Lana naozaj najviac podobala na oolong bola dochuť. Dlhotrvajúca príjemná sladká a s tónmi tropického ovocia, broskyne a medu.

The taste was pleasant light and fully sweet with overripe peachy tones. The aftertaste was similar to the oolong which was longlive pleasant sweet and with tones of tropical fruit, peach and honey.


Farba nálevu bola o mnoho tmavšia než pri oolongu, tiahla sa až na hnedú. Rovnako listy mali jednotnú tmavo hnedú farbu. Na záver možno povedať, že sa jedná o zaujímavú verziu slávneho (a môjho oblúbeného čaju) oolonga Mi Lan. V prípade záujmu ho možno nájsť na NOMAD.sk.

The color of the infusion was much more darker that in the case of the oolong, it was brown. The leafs had the same color. In a conclusion I can say that it is an interesting version of the famous tea - oolong Mi Lan. In a case of interest you can find it on Noman.sk

2 komentáre:

  1. Ahoj, pocuj nemas este naaahodou z toho Mi Lan Dan Cong? Ze by sme si vymenili tak 10g, lebo som uz tento oolong nejak nestihol, co ty na to :) Trebars ti dam dakeho japonca, mam Gyokuro Saemidori Competition Grade z nomadu trebars, alebo sa nieco ine..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mile rád s tebou vyšerujem vzorku, ozvi sa mi na mail pre podrobnosti :)

      Odstrániť