utorok 6. augusta 2013

Pu-erh.sk: Bulang Shan 2013

Po krásnom týždni strávenom mimo Bratislavy obklopený rozsiahlymi lúkami plnými čiernych kráv a lesmi, v ktorých nanešťastie pre sucho nerástli žiadne hríby a najčistejšej nočnej oblohe jedným s najnižším svetelným smogom na Slovensku som sa vrátil späť. Ešte pred tým som však dostal celú vzorkovnicu najnovších shengov z pu-erh.sk.

After a nice week out of Braislava surrounded by huge meadows full of black cows and forests where because of dryness did not grow any mushrooms and above were the cleanest night sky (the area is one of the least light pollution in Slovakia) I came back. Before that I got whole set of samples of the newest shengs from pu-erh.sk.


Ako prvý na rad prišiel Bulang Shan, na ktorý som sa asi najviac tešil. Hneď ma zaujal svojou hutnosťou a masívnou vôňou, ktorá bola cítiť už z plastového sáčku. Bola intenzívne sladko ovocná až extrémne. Zároveň na pozadí sa trochu vinula trávnatá aróma a pripomenula po opláchnutí až "úchylne" sladkú rumovú arómu.

The first I choose Bulang Shan on which I was looking forward the most. Firstly, it impressed me by its massive smell, which was possible to smell from plastic bag. It was extremely intensive sweet and fruity. On the background I smelled the grassy line and after short washing infusion it reminded me sweet rum aroma.    


Hutnosť a intenzita bola citeľná aj v samotnom náleve, hutná sladká a silno ovocná chuť priam už spomínane rumová a trochu nahorklá čo na skoro lačný ranný žalúdok pôsobí až sladko zvieravo. Horkosť a zvieravosť sa rozpadne a prejde do melasovej sladkej chute a zakončí sa to celé silnou marhuľovo-broskyňovou dochuťou.

The density and intensivity was present in the infusion, the dense sweet and fully fruity taste had almost rum aroma and little bit bitter which is for almost empty morning stomach seems little bit astringent. The bitterness transformed into nice molasses sweet taste and finished by strong apricot-peach aftertaste. 


Celkom ma prekvapila farba, ktorá bola dosť tmavá aj napriek tomu, že tento čaj ešte úplne mladý a čerstvý. Bola pomerne tamvo marhuľová. Listy, žiaľ boli v mojom prípade celkom polámané a nenašiel som nejaký fakt veľký celý, ale tie polovičky čo tam boli naznačovali, že list je asi veľký a pekne žilnatý.

The color of the infusion surprised me which was so dark on that age. It was little bit dark apricot. The leafs, in my sample, were broken and I did not find any large and whole, but the particles shows that the leafs were large and veined.


Tento čaj som pripravoval tradične teda 7g na 150ml, vriacou vodou a lúhovanie časy boli: 20s,15s,30s +15s každý ďalší. Dnes som pil na balkóne, ale zvyšných 6 shengov by som rád pil vždy na inom mieste.

This tea I prepared in traditional way: 7g on 150ml, boiled water and the times:  20s,15s,30s +15s for another. Today I drank on my balcony but other 6 I would like to drink on different places.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára