streda, 11. júna 2014

Dong Ding 2013 Traditional

Svetlé oolongy sú v mojom ponímaní ľahká a jemne ochutená voda, ktorú možno zalievať do nekonečna... Za to pečené tmavé sú na tom podstatne lepšie. Medzi nimi sa nachádza aj asi môj najoblúbenejší čaj (mimo shengov) Mi Lan Dan Cong. Chuť pri pečených oolongov je komplexnejšia a záber aróm je širší. Trvácnosť je tiež dlhšia.


Tak je tomu aj v prípade klasického taiwanského oolongu Dong Ding z pu-erh.sk. Celkovo mi pečené oolongy pripomínajú ovocný koláč pre svoju pečenosť, maslovú a ovocná arómu a tento nie je výnimkou. V tomto prípade je to obzvláštnené ešte aj o rumovú arómu, ktorú občas cítim aj pri čerstvých shengoch.


Intro je trochu drsnejšie - horkejšie a plné drsných tónov ako sú sušené hrozienka, ale potom sa to preklenie do kyslo - čerstvých tónov po zelených jabĺk. Dochuť ma celkovo takú chuť jablkovej zubnej paste či jablkovému želé. Rovnako tu badať aj tradičnú marhuľovú arómu. Zaujímavosťou čo som celý čas popri pirí cítil bola káva.

Na záver môžem konštatovať, že sa jedná o pekný čaj s vydarenou dochuťou. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára