štvrtok, 5. júna 2014

Pu-erh.sk: Bao Zhong Organic 2013

Po dlhom čase neblogovania, ktoré nebolo spôsobené tým, že by som prestal piť čaj alebo nedostatkom všakovakých vzoriek, ale perným a nabitým časom kedy čaj bol skôr spotrebný tovar. Hlbšie analyzovanie a bádanie spojené s rozsiahlími zápiskami sa proste nekonalo...

Avšak tento týždeň som bol nútený k tomu aby som kúpil jeden z posledných koláčov toho najlepšieho a najmocnejšieho shengu roku 2013 (podľa mňa) teda Bulang Shan, predtým než sa vypredá alebo Peťo nezvýši exponenácialne jeho cenu. Stihol som to a nie len to. Obdžal som hneď aj vzorkovnicu piatich oolongov.

Inu, tak som hneď aj ochutnal prvý z nich. ...a vybehol s ním na strechu!


Bao Zhong patrí a u mňa dvojnásobne medzi hybridné čaje a teda čaje vhodné na prechod ročného obdobia. Zelené čaje pijem vždy čerstvé v lete, keď je teplo a oolongy vo mne evokujú teplé upršané jarné / letné odpoludnie rovnako ako tzv. tape-water, ktorú zalievam do neúreka.

Ľahká trávnatá sladko maslová aróma spojená s niečim čo vo mne vyvoláva pocit návštevy kvetinárstva spojená s jemnú vôňu červeného vodného melóna a pečenosť je vôňa šíriaca sa z rozohriatého gaiwanu.


Chuťový profil je zo začiatku mdlý, síce gulato-maslovo-kvetinový ale ako by cynik povedal: taká voda z tulipána... Dochuť to už je niečo iné. Jemne nakyslá ako čerstvá tráva a veľmi pekná sladko ovocná kvetinová.  


Tento Bao Zhong je niečo viacej ako bežný Bao Zhong kúpený za posledné drobné v ..., ale jedná sa o trochu vyššiu triedu s tradičnými výšinami ako aj slabosťami. Proste snaha ho prelúhovať ho ako vytiahnúť z neho viacej takmer nemožná.

Dochuťou zaujímavý priemiovejší Bao Zhong, ktorý je vhodný pre teplé dni, ktoré čaju moc neprajú...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára