streda 2. júla 2014

Tak to začína... s Mannuo 2014

Počas celého roka som však bol členom skupiny ľudí, ktorá na týždennej báze si našla dve-tri hodiny aby si vychutnala čaj a popritom neviedla silácke reči. Vždy sme našli po škole čas a vyšli sme von ochutnávali skupinovo nejaké spoločne zadovážené vzorky. Skupinové ochutnávanie čaju je diametrálne odlišné od toho keď ho pijeme sami. Každý z nás má naň postmoderne iný názor môžno miestami fingujeme a sme ovplyvnení ostatnými, ale je to každopádne zaujímavé počuť chute druhých a robiť rôzne sociálne experimenty na ostatných ľuďoch.


Na záver roka sme mali možnosť ochutnávať nové shengy od Peťa Staníka z Pu-erh.sk, ktoré každý rok patria k ťažkej elite medzi sheng pu-erhmi a vždy nás prekvapia, mladá čerstvá chuť nám rostriasie ruky a exponenciálne narastená cena nás spoločne vždy a znova zarazí. Rozhodli sme sa teda, že si 25g vzorky rozdelíme na tri ochutnávky. Jednu vypijeme spoločne a druhú s treťou si necháme na subjektívnu osobnú degustáciu jednu mne a druhú sa postará môj kamarát Denis.


Ako prvý na rad padol ManNuo, ktorý pre mňa osobne skončil na prvom mieste zo štvorice (Naka, YiBang, Yiwu Wangong) zaujal ma už hneď svojou veľmi jemnou čistou vôňou. Spočiatku mi sparené listy pripomínal veľmi ovocnosť z Yiwu a ľahkým náchychom červeného vodného melónu. V jemne rumovej aróme vystupovali sladko melasové trochu kyslé tóny marhule a jazmínu.


Po zaliatí prvých nálevoch je na úvode pozvoľná jemná horkosť, ktorá sa, ale dlho nedrží až instatne prchavo sa rozpadáva do svetielkových korenistých ďobiek na konci jazyka. Ľahká nakyselosť a zvieravosť prejde do dlhotrvajcej maslovo marhuľovej dochute.


Jedna z vecí, ktorú som si počas roka uvedomil, keď som nepil veľa čaj, že vždy keď si kupujem čaj verím, že tých xyz gramov vychutnám. Žiaľ, nie vždy je na to čas a sú okolnosti. Avšak teraz som si dal záväzok, že každý čaj budem piť aspoň dve-tri hodiny a počas toho času po nejakom 5 náleve si dám prestávku a nechám na seba pôsobiť dochuť, len po čase sa dá naozaj precítiť dopad a dochuť v pravom slova zmysle. V tomto konkrétnom prípade som sa dostal ku veľmi silnej aróme už spomínaného červeného melónu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára