pondelok 15. septembra 2014

Prší už neviem koľko dní

V posledných dňoch som mal možnosť zažiť počasie podobné monzúnovému prívalu na úbočiach kopcov Darjeelingu. Mne osobne sa takéto počasie (ešte keby bolo o kúsok teplejšie) spája s oolongami. Vzhľadom na fakt, že som momentálne zasypaný rôznymi vzorkami tak som siahol po tých s oolongami. Výber padol AliShan JinXuan, jarný zber roku 2013.


Spočiatku som cítil vôňu podobnú spotenej koži, kde začala postupne vystupovať do popredia mliečna aróma, ktorá mi vždy pripomenie mliečne keksíky. Rovnako tam patrne badám trávnaté tóny podobné tým z darjeelingov. Po prepláchnutí vystúpia medovo-mliečne sladké odtiene. V pozadí ostávajú tie trávnaté. Musím uznať, že je to naozaj príjemná kombinácia.

 
Nálev má svetlo žlto-zelenú jemne číru, vesele čerstvú farbu. Prvotná chuť je jemne sladká, medovo mliečna s kvetinovými základom [ako keď vojdete do kvetinárstva]. Veľmi pekná je však dochuť, ktorá prichádza pomerne rýchlo. Spočiatku má dochuť trávnatý ráz, ktorý je vystriedaný naozaj kvetinovou až tulipánovou arómou.

  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára